Menighedsrådsmøder og nyt

Menighedsrådsmøderne er offentligt tilgængelige. DAGSORDEN til kommende møde kan rekvireres hos formanden.

Kommende menighedsrådsmøder:

onsdag 14.02.2024 kl. 18.30
onsdag 13.03.2024 kl. 18.30 ÆNDRET til tirsdag 12.03.2024
onsdag 10.04.2024 kl. 18.30

Møderne er offtentlige og afholdes i Nørre Asmindrup Forsamlingshus.

MENIGHEDSRÅDSVALG 2024

Menighedsrådet afholder Orienteringsmøde tirsdag 14. maj 2024 kl. 17.00.
På mødet fortælles om menighedsrådets arbejde og om det kommende menighedsrådsvalg.
Ved at møde op til valgforsamling tirsdag d. 17. september 2024, kan du være med til at vælge retningen for kirkens arbejde i dit sogn. I Nørre Asmindrup Sogn har vi fået bevilget en 2-årig valgperiode (mod tidligere 4 år).

Læs mere på https://menighedsrådsvalg.dk/

VIGTIGT NYT 12.03.2024:

Ann Skov Sørensen har fået andet embede

Sognepræst Ann Skov Sørensen har meddelt, at hun ophører som sognepræst i Nørre Asmindrup Sogn pr. 31. marts 2024. Hun har pr. 01.04.2024 fået nyt embede i Tømmerup Sogn. Et stort savn bliver det for rigtigt mange personer og foreninger samt de mange glade konfirmander gennem årene.

Vi ønsker Ann og Max alt det bedste i deres nye liv.

AFSKEDSRECEPTION FOR ANN:
FREDAG 22. marts kl. 15.30 - 18.00 I FORSAMLINGSHUSET

ALLE ER VELKOMNE!

Ny formand i Menighedsrådet

Beslutningen om at menighedsrådsformandens ønske (Jytte Fink) om at udtræde af menighedsrådet pr. 28. februar 2024 blev imødekommet: Stor tak til Jytte for at yde alt sit bedste for kirken og sognet. Jytte blev nyvalgt til menighedsrådet i 2020 og stillede sig til rådighed fra dag ét som formand. Jytte arbejdede bl.a. med kirkebladet, aktiviteter, præsteansættelsen i Egebjerg, mm og ikke mindst kommunikation med de kirkelige myndigheder med alt hvad det indebære. Jytte efterfølges på posten af Bjarne Sandø.

Næstformanden indkaldte til konstitueringsmøde (ekstraordinært menighedsrådsmøde den 04.03.2024) og det nye Menighedsråd bliver som følger:

Konstituering pr. 04.03.2024

Formand: Bjarne Sandø
Næstformand: Vagn Andersen
Kasserer: Anna Herand Vejleskov
Kontaktperson: Claus R. B. Nielsen

Kirkeværge: Egon Nielsen

Sekretær:

Claus R. B. Nielsen

Tegningberettigede:

Bjarne Sandø og Vagn Andersen

Valg af et evt. kirke- og kirkegårdsudvalg
Udvalget har været lukket siden 2023. Menighedsrådet har besluttet, at udvalgets opgaver
varetages i stedet af menighedsrådet.

Præstegårdsudvalg, 2 medlemmer:
Bjarne Sandø og Vagn Andersen

Valgbestyrelsesformand: Anna Herand Vejleskov

Valgbestyrelsen, 3 medlemmer:
Anna Herand Vejleskov, Bjarne Sandø og Vagn Andersen

se menighedsrådets kontaktliste her

Den 15/3-2024 har Menighedsrådet modtaget skrivelse fra biskop over Roskilde Stift Ulla Thorbjørn Hansen med ordlyden:

Konstitueringer under ordinær vakance i Nørre Asmindrup I forbindelse med, at sognepræst Ann Skov Sørensen fratræder sin stilling som sognepræst i Nørre Asmindrup med udgangen af marts, har jeg har i dag foretaget følgende konstitueringer under den ordinære vakance:

Benny Birk Mortensen konstitueres i stillingen som midlertidig deltidsbeskæftiget overenskomstansat sognepræst til at varetage den gejstlige betjening af Nykøbing Sjælland Arrest svarende til 50% af fuldtidsbeskæftigelse.

Anette Sørensen konstitueres i stillingen som midlertidige deltidsbeskæftiget overenskomstansat sognepræst i Nørre Asmindrup Pastorat svarende til 50% af fuldtidsbeskæftigelse.

Præsternes ansættelse er tidsbegrænset fra 1. april 2024 indtil der er taget stilling til besættelse af stillingen efter endt opslag, og udløber herefter uden yderligere varsel.