nr-asmindrup-kirke-wff-2021-vindue-inde2

Nørre Asmindrup Kirke og corona

​​Opdatering fra 21/4 2021:

Afstandsanbefalinger og arealkrav

Når du skal til dåb, begravelse, gudstjeneste eller andet indendørs i kirken, er antallet af deltagere bestemt af en afstandsanbefaling og et arealkrav. Hovedreglen om, at der skal være fire kvadratmeter pr. person, gælder igen fra 21. april 2021, efter at det siden 8. januar blev hævet til 7,5 kvadratmenter pr. person.

Det anbefales, at der er mindst to meters afstand mellem deltagere, hvis man synger, en meter hvis man ikke synger (målt fra næsetip til næsetip). Kirkens medarbejdere og frivillige sørger for at informere om, hvor mange personer der er plads til i kirkerummet og andre lokaler. Det vurderer de ud fra rummets konkrete indretning og mål.

Indendørs: 30 minutter og uden sang - bortfalder fra 21. april 2021

Fra 21. april må gudstjenester og kirkelige handlinger som begravelser, bisættelser og bryllupper igen vare mere end 30 minutter og der må synges fællessang.

Du må sidde tæt med din husstand

Man må gerne sidde tæt med personer fra sin egen husstand. Selvom flere personer sidder tættere, må det samlede antal deltagere i forhold til kvadratmeterkravet dog ikke blive overskredet. Gå derfor ikke flere ind i et af kirkens lokaler, end hvad personalet siger er tilladt.

Afstanden fra familie til familie skal stadig følge anbefalingen om mindst to meter.

Læs mere på folkekirken.dk her

Læs seneste opdateringer www.km.dk/covid-19-information

Corona.png